مروری بر تست های تشخیصی SARS–CoV-2

بروز همه گیری جهانی COVID-19 نقش اساسی تکنیک های تشخیصی در کنترل بیماریهای واگیردار را بیش از پیش برجسته کرد.

سنجش های مولکولی مبتنی بر آزمایشگاه برای تشخیص SARS-CoV-2 در نمونه های تنفسی مرجع فعلی برای تشخیص COVID-19 است ، با این وجود فن آوری های تست های سریع قابل استفاده در کلینیک ها و محل مراجعه و معاینه بیماران و نیز تست های ایمنی سنجی نیز مورد توجه خاص قرار گرفته اند.

لیست ۲۸ تست تشخیصی سارس ۲ عامل بیماری کووید ۱۹ با مجوز استفاده اضطراری FDA تا تاریخ چهارم آوریل ۲۰۲۰ ( ۱۶ فروردین ۱۳۹۹)

در اوایل همه گیری ، در برخی از کشورها استقرار گسترده ای از سیستم های تشخیص SARS-CoV-2 برای یافتن موارد مبتلا و مهار این بیماری به طریق بسیار موثر کمک نمود.

در حال حاضر نیاز های بالینی و نیز نیازهای بهداشتی و پیشگیری از همه گیری در سطح ملی و جهانی ایفا می‌کند که روش های تشخیصی به صورت انبوه و دقیق در دسترس قرار گیرند و بسیاری از کشورها در این زمینه در حال فعالیت هستند.

در این مقاله مروری کم نظیر تست‌های موجودی که در حال حاضر در دسترس قرار دارند و نیز مراحلی از بیماری که این تستها قابل استفاده هستند هم در سطوح بالینی و هم در سطوح بهداشتی با دقت و به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

لینک متن کامل مقاله:

https://annals.org/aim/fullarticle/2764737/diagnostic-testing-severe-acute-respiratory-syndrome-related-coronavirus-2-narrative

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.