غربالگری همگانی از نظر SARS-CoV-2 در زنان پذیرش شده برای زایمان

منبع: مجله پزشکی نبو انگلند: ۱۳ آوریل ۲۰۲۰

بعد از آن که مواردی مثبت از عفونت به ویروس سارس ۲ در مادران باردار در بخش زایمان در یکی از بیمارستان های وابسته به دانشگاه کلمبیا در نویورک مشاهده شد این بیمارستان تصمیم گرفت از همه مادران باردار در بدو پدیرش برای زایمان غربالگری بیماری کووید ۱۹ برگزار نماید.

در این مطالعه که بین ۲۲ مارچ تا چهارم آوریل ۲۰۲۰ انجام گرفت از مجموعه ۲۱۵ خانم‌ باردار که نوزادان آنها در این بیمارستان متولد شده‌اند بررسی از نطر ویروس سارس ۲ از طریق پی سی آر انجام شد.

در ابتدا همه مادران در بدو ورود از نظر علائم کووید ۱۹ غربالگری شدند چهار خانم (۱٫۹% ) تب و سایر علائم کووید ۱۹ را داشتند که همه چهار نفر از نظر ویروس سارس دو مثبت شدند.  از ۲۱۱ نفر بدون علامت باقیمانده در ۲۱۰ نفر نمونه‌گیری انجام گرفت که در این میان ۲۹ نفر یعنی ۱۳.۷ درصد از نظر ویروس سارس دو مثبت شدند. بنابراین ۲۹ نفر از ۳۳ نفر که ویروس سارس دو آنها مثبت شد در واقع علائمی ازکووید ۱۹ در بدو پذیرش نداشتند. از از ۲۹ خانمی که بدون علامت بودند اما از نظر بررسی ویروسی مثبت شدند تا قبل از از آنکه مرخص شوند سه نفر یعنی ۱۰ درصد علامت دار شدند. مدت اقامت متوسط خانم ها دو روز بود.

یکی از مادرانی که در ابتدا پاسخ منفی دریافت کرده بود در طی مدت حضور در بمیارستان و بعد از تولد نوزاد علامت دار شد و آزمایشی که سه روز بعد از آزمایش اولیه بر روی او انجام گرفت مثبت گزارش شد.

این بررسی نشان داد که در این مرحله از پاندمی در شهر نیویورک بیشتر آنهایی که از نظر سارس ۲ر مثبت شدند در زمان زایمان بدون علامت بودند. وبیش از یک هشتم بیماران بدون علامت کهدر بخش زایمان پذیرش شدند از نظر ویروس سارس مثبت شدند.

هر چند که این یافته قابلیت محدودی جهت تعمیم به سایر مناطق با شیوع کمتر ازنظر این عفونت دارد اما این موضوع را مشخص می‌کند که افراد بدون علامت در بخش زایمان از اهمیت بالایی برخوردارند.

به علاوه این موضوع نشان می دهد که شیوع واقعی عفونت ممکن است به خاطر منفی کاذب در حد پایین تری گزارش شود. به علاوه این اقدامات می تواند در جهت ایزولاسیون بیمار و اقدامات و تمهیداتی که می بایست برای جلوگیری از انتقال به سایر بیماران و افراد پزشکی و نیز اطلاع دادن به بخش نوزادان کمک کننده باشد. دسترسی به این اطلاعات بالینی به مادران، کودکان و تیم های درمانی در این دوران سخت بسیار کمک خواهد کرد.

منبع: مجله پزشکی نیوانگلند

http://bit.ly/2z1Uo3z

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.