تحول مهم در ساخت واکسن کووید ۱۹

در یک تحول مهم در ارتباط با ساختن واکسن برای بیماری کووید ۱۹ محققان در دانشکده پزشکی پیتسبورگ در آمریکا واکسنی را ارائه نمودند که با موفقیت در موش منجر به ایجاد آنتی‌بادی کافی برای مقابله با ویروس کرونای جدید شده است . این محققان این واکسن را از طریق آرایه پوستی متشکل از صدها ریز سوزن از جنس مواد قندی آغشته به پروتئین ریکامبیننت وارد بدن بیمار خواهند کرد.  این آرایه شبیه چسب زخم بر روی پوست بیمار قرار می‌گیرد و پس از آن که سوزن های قندی به بدن بیمار شد و بقیه قسمت ها دور انداخته می شود نکته مهم در ارتباط با این واکسن آن خواهد بود که نیاز به حفظ زنجیره سرد و یخچال نداشته و از طرفی بی درد بوده و نیاز به تزریقات و خطرات ناشی از آن نیز نخواهد بود. محققان این دانشگاه در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردند باسازمان غذا و دارو در آمریکا در ارتباط هستند تا هر چه سریع‌تر مجوز تجربه انسانی برای آنها صادر شود. نتایج این تحقیق در مجله  ebiomedicine از مجلات وابسته به لنست می‌باشد به صورت آنلاین منتشر شده است.
 لینک مقاله https://doi.org/10.1016/j.ebiom.2020.102743 

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.