توجه به نقش ژن ها در شدت ابتلا به بیماری کووید -۱۹

COVID-19 ، ناشی از کروناویروس جدید همه گیر ، به طرز عجیب , غم انگیزی انتخابی است. فقط برخی از مبتلایان بیمار می شوند و اگرچه بیشتر مبتلایان به این بیماری بحرانی سالخورده هستند یا مشکلات پیچیده ای مانند بیماری قلبی دارند ، اما برخی از قربانیان این بیماری قبلاً سالم بوده و حتی نسبتاً جوان هستند. محققان اکنون در تلاشند تا ژنوم بیماران را برای تغییرات DNA که این رمز و راز را توضیح می دهد ، بررسی کنندد. این یافته ها می تواند برای شناسایی افراد در معرض خطر نوع سخت بیماری ویا افرادی که ممکن است آسیب پدیری کمتری داشته باشند استفاده شود ، این موضوع همچنین ممکن است کمکی در یافتن درمان جدید باشد.

پروژه هایی که در این ارتباط در حال انجام است ند شامل آن دسته از مطالعات است که یا درحال حاضر نیز در حال انجام بوده اند و هزاران نمونه از افراد در طی آنها گرفته شده است وبرخی از آنها اکنون مبتلا به کرونا ویروس شده اند. در این مطالعات اطلاعات آن دسته ازافرادی که علائم شدیدتر و وخیم تر پیدا کرده اند را با اطلاعات مربوط به افرادی که علائم خفیف داشتند و DNA آنها اکنون نیز موجود بوده است مقایسه می شود.

از طرفی مطالعات جدیدی نیز از طریق گرفتن نمونه از بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مناطقی که بیماری شیوع بیشتری پیدا کرده است از جمله ایتالیا صورت گرفته است. این مطالعات DNA آنهایی که علائم شدیدتر داشتند اما بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی یا ریوی نداشته‌اند را با افرادی که علائم خفیف داشتند یا آنها که اصلاً مبتلا نشده اند مقایسه می کنند. آندرا گانا از انستیتو پزشکی مولکولی فنلاند می گوید و ما تفاوتهای بسیار شگرفی را در علائم بالینی و نتایج بالینی این بیماری در کشورهای مختلف مشاهده می کنیم اینکه تا چه اندازه از این تفاوت ها از طریق آسیب پذیری ژنتیکی قابل توجیه است سوالی است که می بایست با این مطالعات به آنها پاسخ داد.

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.