آیا دو سویه کرونا ویروس وجود دارد و یکی کشنده تر است؟

براساس یک گزارش از دانشمندان چینی که بر روی ۱۰۳ بیمار انجام شده است ، دو سویه ویروس کرونای جدید در سراسر جهان رواج دارد. اما سازمان بهداشت جهانی اصرار دارد که “هیچ مدرکی مبنی بر تغییر ویروس” وجود ندارد. بنابراین چند سویه وجود دارد ، و چرا اهمیت دارد؟

ویروس ها همیشه در حال جهش هستند ، به خصوص RNA ویروس هایی مانند کرونا ویروس SARS-CoV-2. هنگامی که فردی به کرونا ویروس آلوده می شود ، ویروس ها در دستگاه تنفسی همانند سازی می کنند. ایان جونز در دانشگاه ریدینگ ، انگلیس می گوید ، هر بار که این اتفاق می افتد ….

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.