رشد رویان انسانی در محیط کشت تا سیزده روز بعد از لقاح: تحول جدید در جهت شناخت زوایای ناشناخته روزهای اولیه زندگی انسان

در یک تحقیق مشترک که توسط دانشگاه کمبریج و دانشگاه راکفلر انجام شده است دانشمندان برای نخستین بار موفق شدند تا جنین انسان را تا سیزده روز در محیط کشت و خارج از بدن انسان رشد دهند. این موفقیت راه را برای کشف رازهای پیچیده اتفاقات روزهای نخست بعد از لقاح باز می کند. به علاوه این موفقیت می تواند به کشف علل سقط های روزهای اول بعد از لانه گزینی بینجامد.

از سوی دیگر ملاحظات جدی اخلاقی اکنون مطرح شده است که انسان تا چه حد مجاز است بر روی رویان انسانی دست کاری و مداخله نماید. در بسیاری از کشرهای پیشرفته محدوده دخالت بر روی جنین در خارج از بدن انسان تا روز ۱۴ بعد از لقاح است. این پیشرفت علمی دانشمندان را به این آستانه نزدیک کرده است. از همین الان برخی خواستار لغو این محدودیت شده اند و برخی خواستار تشدید نظارت هستند. گزارش این بررسی علمی در مجله نیچر و بیولوژی سلول چاپ شده است.

اصل مقاله در نیجر بیولوژی سلول

اصل مقاله در نیچر

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.