جنین های فریز شده در آی وی اف بر جنین های تازه ارجحیت ندارند

بر خلاف تصور، استفاده از رویان های فریز شده موفقیت آی وی اف را افزایش نمی دهد.

در دو مطالعه جدید که روز گذشته به صورت همزمان در آخرین نسخه مجله پزشکی نیو انگلند به چاپ رسیده نشان داده شده است که در خانم‌هایی که توسط تکنیک آی وی اف درمان میشوند انتقال جنین فریز شده با جنین تازه تفاوتی در میزان موفقیت بارداری و تولد نوزاد زنده در آنها ندارد مطالعات گذشته اینگونه عنوان نموده بودند که انتقال جنین های فریز شده ممکن است بارداری را در زنانی که مبتلا به PCO هستند بهبود بخشد. در مطالعه اول ۲۵۱۷ زن مبتلا به PCO شرکت داده شدند که در ۵۰.۲ دهم درصد از آنهایی که جنین تازه انتقال دادند منجر به تولد نوزاد زنده شد از طرفی ۴۸.۷۹ درصد از جنین های فریز شده منجر به تولد نوزاد زنده کردید. از نظر آماری این دو حالت با یکدیگر تفاوت معنی داری نداشتند در مطالعه دوم ۷۸۲ زن که مبتلا به PCO نبودند در ۳۳.۸ درصد از آنها که جنین فریز شده منتقل کرده بودند و ۳۱.۵ درصد در آنهایی که جنین تازه انتقال داده بودند منجر به تولد نوزاد زنده گردید این حالت نیز با یکدیگر تفاوت معنی‌دار آماری نداشتند بر اساس این مطالعه محققین عنوان نموده اند که تنها در صورتی که بعضی حالات خاص وجود داشته باشد می بایست اقدام به استفاده از جنین فریز شده کرد در غیر این صورت نیازی به این کار نیست و می‌توان مستقیماً جنین تازه را انتقال داد.

لینک مقاله ها در مجله نیوانگلند:

IVF Transfer of Fresh or Frozen Embryos in Women without Polycystic Ovaries

Transfer of Fresh versus Frozen Embryos in Ovulatory Women

 

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.