مقاله لنست: لزوم مراقبت و حفاظت از سلامتی و ایمنی پرسنل بهداشتی درمانی

ترجمه: دکتر سعید رضا غفاری

در حال حاضر ، کارمندان بهداشتی درمانی با ارزش ترین منبع هر کشور هستند (لنست).

در شرایطی که در سراسر جهان سراسر جهان ، میلیون ها نفر برای به حداقل رساندن انتقال سندرم حاد تنفسی حاد کروناویروس در خانه می مانند کارکنان مراقبت های بهداشتی درمانی دقیقاً برعکس عمل کنند. آنها به کلینیک ها و بیمارستان ها می روند و خود را در معرض خطر COVID-2019 قرار می دهند. آمارهای کمیسیون بهداشت ملی چین نشان می دهد که بیش از ۳۳۰۰ نفر از کارکنان مراقبت های بهداشتی درملنی از اوایل ماه مارس به این ویروس آلوده شده اند و طبق گفته رسانه های محلی تا اواخر فوریه ، حداقل ۲۲ نفر درگذشته بودند. در ایتالیا ، ۲۰٪ از کارکنان بهداشتی درمانی آلوده شده اند و برخی نیز جان باخته اند. گزارش های به دست آمده از پرسنل پزشکی ، حکایت از فرسودگی جسمی و روحی ، عذاب حاصل از تصمیمات دشوار تریاژ و درد از دست دادن بیماران و همکاران دارد. ، علاوه بر خطر عفونت دارد با گسترش و افزایش شدت هم گیری، دسترسی به تجهیزات محافظ شخصی (PPE) برای کارکنان بهداشت و درمان یک نگرانی اساسی است. 

کارمندان پزشکی در بسیاری از کشورها دارای اولویت هستند ، اما کمبود PPE در بیشتر مناطق گزارش شده است. برخی از کادر پزشکی در حال حاضر در حالی که منتظر دریافت تجهیزات مناسب هستند یا تجهیزات آن ها الزامات ایمنی لازم را ندارد مشغول ویزیت بیمارانی هستند که ممکن است آلوده باشند. در کنار نگرانی از امنیت خود ، کارمندان مراقبت های بهداشتی از انتقال این عفونت به خانواده های خود نیز مضطرب هستند. کارمندان مراقبت های بهداشتی که از والدین سالخورده یا فرزندان خردسال مراقبت می کنند ، تحت تأثیر تعطیلی مدارس ، سیاست های دوری اجتماعی و اختلال در دسترسی به مواد غذایی و سایر موارد ضروری قرار می گیرند. سیستم های مراقبت های بهداشتی در سطح جهان می توانند بیش از حداکثر ظرفیت برای ماه ها کار کنند. اما برخلاف تهویه ها یا بخش ها ، کارکنان بهداشتی درمانی نمی توانند برای مدت طولانی و تمام وقت فقط برای مدت طولانی کار کند و یا نمی شود آنها را به صورت اورژانس تولید کرد. بسیار مهم است که دولت ها این کارکنان بهداشتی درمانی را نه فقط به عنوان پیاده نظام برای استقرار ، بلکه به عنوان افراد انسانی ببینند. در پاسخ جهانی باید ایمنی کارکنان نظام سلامت تضمین شود. .تهیه مقدار کافی PPE فقط اولین قدم است. سایر اقدامات عملی نیز باید در نظر گرفته شود ، از جمله این اقدامات لغو مراسم غیر ضروری برای اولویت بندی منابع. تأمین غذا ، استراحت و حمایت از خانواده؛ و پشتیبانی روانی از این کارکنان می باشد. در حال حاضر ، کارمندان بهداشتی درمانی با ارزش ترین منبع هر کشور هستند.

لینک مقاله در سایت لنست

ویدئو

کرونا ویروس

لزوم نگاه هوشمندانه تر به شیوع بیماری کووید ۱۹: مصاحبه دوم با دکتر Ioannidis استاد دانشگاه استنفورد

در یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد در امریکا از طریق انجام تست آنتی بادی بر علیهSARS-CoV- 2 در بعد جمعیتی در شهر سانتا کلارا انجام شده تخمین شیوع نشان دهنده آن است که بین ۴۸۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ نفر در این به این ویروس آلوده شده اند ، این تخمین ۵۰-۸۵ برابر بیشتر از تعداد موارد تایید شده توسط آزمایش می باشد و در واقع عفونت بسیار گسترده تر از تعداد موارد تایید شده است و لذا مرگ و میر بسیار کمتر از آن که تاکنون اعلام شده می باشد و نزدیک به میزان مرگ و میر آنفولانزا خواهد بود. آنها نتیجه گرفتند که این تخمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا از آن برای کالیبراسیون پیش بینی های همه گیر و مرگ و میر و سیاست‌های بازگشایی استفاده کرد. نتایج این مطالعه به صورت پرینت منتشر شده و هنوز تحت داوری مستقل قرار نگرفته است […]

آموزش عملی

یافته های postmortem در بیماران کووید-۱۹

از کانال Peak Prosperity از دقیقه ۳ تا ۲۷ مربوط به این موضوع است. سایر قسمت های ویدئو به جوانب دیگر از جمله مسایل اقتصادی می پردازد.